پیدا کردن هشتگ های مناسب برای کسب و کار امری حیاتیست. این کار شما را قادر می ساز متوجه شوید که مخاطبان در شبکه های اجتماعی چه می گویند!
هشتگ ها، نقش مهمی در نظارت بر شبکه های اجتماعی کسب و کار، و افزایش نرخ مشارکت کاربران ایفا می کنند. از طریق آنها می توانید به تعاملات، ارزش بیافزایید و نرخ تبدیل را بالاتر ببرید، یا حداقل آگاهی کاربران را نسبت به برندتان افزایش دهید. ابزارهایی وجود دارند که پیدا کردن هشتگ های مناسب برای شبکه های اجتماعی را آسان می کنند؛ این ابزار عبارت اند از: Twitonomy، Hashtagify.me و RiteTag.
همچنین، بهتر است برای پیدا کردن هشتگ های مناسب، از این سه مرحله پیروی کنید:
۱٫هشتگ های اینفلوئنسرها را شناسایی کنید!
اگر بعضی از اینفلوئنسرهای صنعت خود را می شناسید، اما زیاد با اینفلوئنسر مارکتینگ و هشتگ های اینفلوئنسرها آشنا نیستید، نگران نباشید. فرض کنید می خواهید برای اکانت توئیتر کسب و کارتان هشتگ پیدا کنید. کافیست نام اکانت یکی از اینفلوئنسرهای توئیتر را در سایت Twitonomy وارد کنید. این سایت، با آنالیز هشتگ هایی که هر کاربر استفاده می کند، یک لیست از هشتگ های مناسب برای شروع، به شما ارائه می دهد.
۲٫از لیست هشتگ های اولیه، برای شناسایی هشتگ های مرتبط در شبکه های اجتماعی استفاده کنید!
در مرحله بعد، باید از Hashtagify.me استفاده کنید. این سایت، یکی از ابزارهای خوبیست که از طریق آن می توانید هشتگ های مناسب برای شبکه های اجتماعی کسب و کارتان را پیدا کنید. وارد سایت شوید. هشتگ های موجود در لیست اولیه را وارد کنید و هشتگ های مرتبط با آنها را پیدا کنید. سایز دایره مربوط به هر هشتگ، نشان دهنده میزان محبوبیت آن است. مهم است که توجه داشته باشید که اندازه دایره نشان می دهد که چطور هشتگ ها محبوب هستند، در حالی که فاصله بین هشتگ های مورد نظر و هشتگ های مرتبط، نشان دهنده میزان ارتباط آنها است.
در این مرحله، نگران این دو عامل نباشید. تا زمانی که hashtag منطقی به تو رفتگی در دیوار شما باشد، آن را در آخرین لیست هشتگ خود قرار دهید. در مرحله کنونی، نگران این دو فاکتور نباشید. تا زمانی که هشتگ ها با مقاله شما مرتبط باشند، می توانید آنها را در لیست هشتگ های شبکه های اجتماعی خود قرار دهید.
۳٫میزان ارتباط هشتگ با متن را بسنجید!
در مرحله آخر، وارد سایت RiteTag شوید. در قسمت Associated Hashtags ، هشتگ هایی که انتخاب کرده اید را وارد کنید. با این کار، لیست هشتگ های مرتبط با رنگ های متفاوت برای شما نمایش داده می شود. هر رنگ، نشان دهنده میزان چگالی توئیت های مرتبط با این هشتگ است.
آبی یعنی: کم
سبز یعنی: خوب
و قرمز یعنی: بیش از حد استفاده شده!
مثلا ممکن است استفاده از هشتگ#Linkedin باعث شود توئیت های شما بیشتر دیده شوند. یا از هشتگ #SocialMedia بیش از حد استفاده شده باشد؛ این مسئله باعث می شود توئیت های شما در میان انبوهی از توئیت های مرتبط گم شود!
یکی از مزایای فوق العاده این سایت، این است که شما را قادر می ساز هشتگ ها را با هم مقایسه کنید. همچنین توئیت های مرتبط با هر هشتگ، و اینفلوئنسرهایی که از آن هشتگ استفاده می کنند را هم به شما نشان می دهد.
حالا که برای هشتگ های مناسب شبکه های اجتماعی لیست تهیه کردیم، چه کنیم؟!
ممکن است با خود فکر کنید: “حالا که هشتگ های مناسب برای شبکه های اجتماعی کسب و کارم را پیدا کرده ام، قدم بعدی چیست؟!”
در سایت hootsuite یک استریم با هشتگ هایتان راه اندازی کنید. فقط یادتان باشد که در هر استریم می توانید فقط از ۳ هشتگ استفاده کنید. با نظارت بر این استریم ها متوجه می شوید چه کاربرانی بیشتر هشتگ هایتان را دنبال می کنند. سپس می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. مثلا می توانید توئیت آنها را فِیو کنید (لایک کنید) یا آنها را ریتوئیت کنید، یا حتی با آنها در مورد موضوعی خاص صحبت کنید. این کار به تقویت رابطه شما با کاربران کمک می کند.
امیدواریم گه از طریق این ابزار بتوانید هشتگ های مناسب برای شبکه های اجتماعی کسب و کارتان را پیدا کنید. به یاد داشته باشید که هشتگ های توئیتر باید با متن تان مرتبط باشند. وگرنه ممکن است از طرف توئیتر اسپم شوید.
منبع:
نوشته های مرتبط
جستجو
موضوعات بلاگ
آخرین نوشته ها
-
چند راه برای استفاده از شبکه های اجتماعی در دفتر کار
November 21, 2018 -
6 ابزار که با آن ها می توانید همه شبکه های اجتماعی خود را از یک جا ببینید
November 20, 2018 -
هفت فرصت کاری پول ساز برای محتوا نویسان
November 14, 2018
6 ابزار که با آن ها می توانید همه شبکه های اجتماعی خود را از یک جا ببینید | contentsource.ir۲۹٫ آبان, ۱۳۹۷
[…] در چند شبکه اجتماعی آسان نیست. تعداد زیادی صفحه و پروفایل وجود دارند که […]